En underbar tid

Julen är verkligen en underbar tid.. Har precis städat och till och med är ganska kul när man har lite julmusik på. Att känna doften av hyacinten, ha datumljuset tänt och se amaryllisen växa gör inte heller saken sämre.. Jag börjar faktiskt få lite julkänsla nu, julgardinerna, dukarna och ljusstakarna gör sitt jobb men mest tror jag det beror på att det faktiskt inte längre är höstrusk utan det nu är någon minusgrad eller åtminstånde på nollan och att det är ett tunnt, tunnt täcke av snö. Äntligen börjar det bli vinter och den ska tydligen förstärkas då det ska komma mer snö imorgon, härligt! Ingen jul utan lite kyla..

Kanske skulle slå in lite julklappar nu och förstärka julkänslan ännu mer? Vill göra lite julgodis med, så mysigt ju, men tror jag väntar lite så jag kan göra det med min finaste sambo.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0