Gårdagen

Tänkte berätta lite hur det var igår under vår utedag..

Som jag skrev igår så var jag hos cornelia en stund innan vi skulle samlas och sedan cyklade jag med Jannie och Elin till Stensö. Väl där så mötte vi klassen och folket från Ronneby, därbland min svägerska Michaela :) Vi delade upp oss i grupper som sedan gick och letade efter vårtecken, t.ex. knoppar på träd och andra växter som kommit fram, tittade också efter djurspår och lite sådär.. Det mest levande vi såg var ett rådjur som sprang förbi..

När vi kom fram till slutmålet blev det lunchpaus. Det var himla gott att få i sig lite mat! Efter det la vi upp allt vi hittat och kollade upp vad det var för något och till sist gick vi runt och kollade på allas olika saker medans läraren berättade lite om dem..

Kallt var det mest hela dagen, frös om fötterna från att vi kom dit tills vi skulle hem, även att jag hade bra kängor med sockar i.. Fick först upp värmen om fötterna när vi skulle gå tillbaka och då var det riktigt skönt!

Eftersom jag missade halv tre tåget med några minuter (!) så åkte jag till cornelia igen och råkade visst somna lite på hennes soffa, men det var gutt!

En helt okej dag var det, dock väldigt trött efter men det var det värt. Återkommer med bilder lite senare :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0