Mat


En bild från jasse och min promenad..

Det var jätteskönt ute, fick verkligen vårkänslor i kroppen så jag hoppas det fortsätter på detta sätt så snön försvinner och man kan börja använda vårskor, tror nästan det är vårskorna som gör mest att det känns som vår.. Slippa stövlar, raggsockar och allt det där! 
 


Väl hemma igen skulle jag göra en tacopaj till mat, var ju lagom klantig när jag skulle ställa tillbaka mjölet i lådan.. Så gick det med det, mjöl på mig och golvet, bra elin!



Måste bara visa mammas senaste tuppervare "fynd" .. Den kostade skjortan men är grymt bra på att hacka lök och annat.. Jag som inte gillar stora lökbitar är den perfekt för, man bara lägger i en halv lök och så drar i ett snöre några gånger, hur många beroende på hur stora bitar man vill ha och vipps är det klart.. Slipper rinnande ögon och det där med för stora lökbitar i maten :) Toppen!



Mums så smarrig pajen blev! Perfekt så jag får ta med mig imorgon till skolan med :)

Nu funderar jag på att baka scones, blev så sugen på det när jag gjorde pajdegen eftersom den är ungefär som sconesdeg.. Får se hur det blir med det..

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0