Smothie

Tror jag har gått och blivit någon slags smothie människa.. Har ju alltid tyckt det har varit gott men inte gjort det innan men nu äter jag det i alla fall någon gång varje vecka, perfekt mellanmål, till frukosten/kvällsmaten eller när man bara är sugen på någonting gott :)


Såhär ser dagens variant ut, ungefär som den brukar vill säga ;)

Detta har jag i min smothie som blir ca 4dl.
1-2 dl Naturell yoghurt (jag har laktosfri men det spelar midre roll)
Ca 1,5 dl frysta blåbär
En välmogen banan (för att det ska bli mättande och sötare)
Och om man vill ha den lite sötare kan man ta lite socker/floursocker.

Och ni som säger jag gillar inte banan bla bla bla... Det smakar knappt banan, men ta en halv så lovar jag att det knappt märks :)

Toppengott!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0